Η δημοφιλέστερη ελληνική οπερέτα “Βαφτιστικός” στο Ολύμπια

els-2

Η δημοφιλέστερη ελληνική οπερέτα, ο Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε νέα παραγωγή, σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Αραβίδη, Ανδρέα Πυλαρινού και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, από τις 13 Μαΐου και για επτά μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Ολύμπια.

Ενενήντα οκτώ χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, ο Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη υπήρξε και παραμένει η πιο αγαπητή ελληνική οπερέτα. Δίκαια, τόσο για το έξυπνο, γεμάτο ανατροπές κείμενο όσο, κυρίως, για την μελωδική μουσική, τα τόσα τραγούδια και ντουέτα, που έναν αιώνα τώρα παραμένουν το ίδιο δημοφιλή: «Ψηλά στο μέτωπο», «Στο στόμα, στο στόμα», «Τον καιρό εκείνο, τον παλιό», «Η καρδιά μου πονεί για σας» και τόσα ακόμα.

els-3

Η υπόθεση αφηγείται μία σειρά από παρεξηγήσεις που προκύπτουν όταν ο Πέτρος Χαρμίδης, στρατιώτης στο μέτωπο και σύζυγος της Κικής, αποφασίζει να υποδυθεί τον βαφτιστικό της Βιβίκας, τον οποίο εκείνη δεν θυμάται οπτικά, και με αυτή την ιδιότητα να την επισκεφτεί στο σπίτι όπου μένει με το σύζυγό της και στο οποίο φιλοξενεί, συμπτωματικά, τη φίλη της Κική.

Οι χοροί, στους οποίους βασίζονται τα μουσικά νούμερα του έργου (βαλς, μαζούρκα, πόλκα και τανγκό), αλλά και η άρθρωσή τους στη μουσική δραματουργία ακολουθούν το βιενέζικο πρότυπο.

Η δημοφιλία του Βαφτιστικού αποτυπώνεται στις εκατοντάδες παραστάσεις που έχουν δοθεί μέσα στα 98 χρόνια ζωής του. Το έργο καταγράφηκε άμεσα στον σύγχρονο Ελληνικό πολιτισμό ως αναμφισβήτητο κομμάτι της αστικής κουλτούρας. Στη συνέχεια, όπως είχαν προβλέψει έγκαιρα οι χρονογράφοι και οι κριτικοί της εποχής του, πέρασε πολύ σύντομα από τη σκηνή του θεάτρου στο αστικό σαλόνι και το μικροαστικό ταβερνείο, όπου αυτονομημένα από το έργο, τα μουσικά νούμερα έκαναν τεράστια καριέρα, εντάσσοντας τον Βαφτιστικό, ήδη από την εποχή του, στο πεδίο της λαϊκής κουλτούρας.

els-4

Τη σκηνοθεσία του Βαφτιστικού στην φετινή νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αναλαμβάνει ένας σκηνοθέτης που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της σεζόν, ο εξαιρετικός Σίμος Κακάλας. Από την Γκόλφω του 2004, που τον γνωρίσαμε, έως τον Ορέστη στην Επίδαυρο, ο Κακάλας έχει δημιουργήσει έναν αναγνωρίσιμο δικό του κόσμο στο ελληνικό θέατρο. Η ματιά του αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με τη σιγουριά ότι θα βάλει ένα ακόμα λιθαράκι στην ανανέωση της αθηναϊκής οπερέτας και την αποκατάσταση της σχέσης της με το νεανικό -και όχι μόνο- κοινό. Ο Κακάλας ετοιμάζει μια κλασική ανάγνωση, αναδεικνύοντας την κωμική διάσταση του έργου, η οποία, όπως ο ίδιος τονίζει, “απαιτεί ταχύτητα, ακρίβεια και οξυδέρκεια”.

Συνοδοιπόροι του, ο Αντώνης Δαγκλίδης που έχει σχεδιάσει τα σκηνικά -μια βίλα στην Κηφισιά της δεκαετίας του 1920, η Κλαιρ Μπρέισουελ στα εντυπωσιακά κοστούμια εποχής, ο Περικλής Μαθιέλλης στους φωτισμούς και η Ιρίνα Ακριώτη-Κολιουμπάκινα στη χορογραφία.

Στο εντυπωσιακό καστ της παραγωγής, συναντούμε νεότερους μονωδούς, όπως οι Άννα Στυλιανάκη, Δημήτρης Πακσόγλου, Διαμάντη Κριτσωτάκη, αλλά και πολλούς καταξιωμένους πρωταγωνιστές της ΕΛΣ όπως ο Γιάννης Χριστόπουλος, ο Σταμάτης Μπερής, η Τζίνα Πούλου, η Δέσποινα Σκαρλάτου κ.α.

Την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης μοιράζονται οι διαπρεπείς αρχιμουσικοί Γιώργος Αραβίδης και Ανδρέας Πυλαρινός. Την Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

els-1

Η οπερέτα θα παρουσιαστεί σε επτά μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Ολύμπια 13, 14, 15, 18, 20, 21 και 22 Μαΐου 2016 στις 20.00. περισσότερες πληροφορίες εδώ: ΕΛΣ

The following two tabs change content below.
Θέματα με διάρκεια στον χρόνο, ιστορία, πρόσωπα, τέχνη και πολιτισμός, αφορμές για σκέψη, αναζητήσεις χωρίς πυξίδα. Οι αναρτήσεις του postmodern είναι ελεύθερες προς αντιγραφή, διανομή και προβολή με την αναφορά της πηγής (συντάκτη και ιστότοπου).

Comments

comments

Related Posts

Recent Posts