Το καμπαναριό της Σμύρνης από τον καλλιτέχνη σκιών Τριαντάφυλλο Βαΐτση

skkkkk

της Ελευθερίας Βοναπάρτη, OVALME

Η τέχνη της σκιάς (shadow art) είναι η κατασκευή περίπλοκων έργων από σκληρά υλικά που με τον κατάλληλο φωτισμό εμφανίζουν σε επιφάνειες τις σκιές προσώπων, κτηρίων, ακόμα και ιδεών.

Για τις ανάγκες της ταινίας του Γιώργου Κορδέλλα, Η Ρόζα της Σμύρνης, ο γνωστός καλλιτέχνης της shadow art Τριαντάφυλλος Βαΐτσης, κατασκεύασε ένα σύμπλεγμα από λαμαρίνες, το οποίο με τον κατάλληλο φωτισμό απεικονίζει εντυπωσιακά το καμπαναριό της Αγίας Φωτεινής, το οποίο κάηκε στη μεγάλη πυρκαγιά που αποτέφρωσε την ελληνική συνοικία τον Σεπτέμβριο του 1922.

Ο Τριαντάφυλλος Βαΐτσης, δήλωσε στο Ovalme για το εντυπωσιακό δημιούργημά του:

«Το καμπαναριό της Αγίας Φωτεινής είναι ένα έργο διαφορετικό από τα προηγούμενα έργα μου. Πολλές και δύσκολες λεπτομέρειες, μεγάλο μέγεθος, αρχιτεκτονικά, ιστορικά και θρησκευτικά στοιχεία… και πολλά άλλα που έκαναν την κατασκευή του ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική. Κάτι που το έκανε ακόμα πιο «μεγάλο» για μένα, είναι το ότι έγινε για την υπέροχη ταινία «Η Ρόζα της Σμύρνης», του Γιώργου Κορδέλλα. Το έργο μπορεί να το δει κανείς στο νέο κτίριο του «Σπιτιού της Σκιάς», στην Ορφέως 33, στην παλιά πόλη της Ξάνθης… στην αίθουσα «Η Ρόζα της Σμύρνης».»

skies

Ο Τριαντάφυλλος Βαίτσης γεννήθηκε στη Λάρισα και σπούδασε στο τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στην Ξάνθη. Παθιάστηκε με την τέχνη και τη δημιουργία, κατά κάποιον τρόπο και με τις κατασκευές, και τα συνδύασε με την αγάπη του για το φυσικό περιβάλλον. Το αποτέλεσμα (τόσο καλλιτεχνικό όσο και φιλοσοφικό), ήταν αρχικά αυτό που ονομάζουμε trash art και μετά η εξέλιξη της στη shadow art, την τέχνη της σκιάς.

Στις δημιουργίες του, η καλλιτεχνική πλευρά είναι ορατή, η φιλοσοφική όμως προϋποθέτει γνώση αυτού του καλλιτεχνικού εγχειρήματος.

5_einstein

Ευαισθητοποιημένος στα θέματα του περιβάλλοντος, ο Τριαντάφυλλος έμαθε από νωρίς να αναγνωρίζει την αξία των αντικειμένων που εμείς πετάμε. Η ουσία του άχρηστου πλέον αντικειμένου για εμάς, μετουσιωνόταν για τον καλλιτέχνη σε ένα χρήσιμο κομμάτι παζλ της τέχνης του.

Η ανακύκλωση «σκουπιδιών» (σκληρά υλικά, όπως cd, αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό) γι αυτόν, περιελάμβανε το διττό όραμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της παραγωγής τέχνης.

Πρακτικά, τώρα, αυτό το καλλιτεχνικό είδος έγκειται στην τέχνη του παιχνιδιού του φωτός με την σκιά. Πίσω από την καθεμία δημιουργία, κρύβονται ώρες απίστευτης ακρίβειας και λεπτομέρειας στο συνδυασμό των υλικών.

Στο βίντεο που ακολουθεί παρακολουθούμε τον τρόπο που εργάζεται ο Τριαντάφυλλος Βαΐτσης:

Α’ Δημοσίευση: OVALME 

The following two tabs change content below.
Ovalme Σας καλωσορίζουμε στο Ovalme το διαδικτυακό περιοδικό τέχνης και δημιουργίας. Το Ovalme γεννήθηκε από την ανάγκη μας να παρουσιάσουμε ξεχωριστά και πρωτότυπα έργα γνωστών και όχι μόνο, καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε ως μια καλλιτεχνική πλατφόρμα που εκτείνει το αόρατο διαδικτυακό νήμα της παντού στη γη συνδέοντας ιδέες και παραστάσεις από διαφορετικές φυλές και κόσμους. Η γερμένη ελιά από τον αέρα στο τοπίο της Κρήτης βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με το παγωμένο τοπίο της Ισλανδίας. Ο πολύβουος δρόμος της Νέας Υόρκης συναντά τα μισογκρεμισμένα σπίτια σε δρομάκι της Κύπρου. Η χαρτογλυπτική της Κορεάτισας με έντονα τα στοιχεία της παράδοσης της έχει την ίδια τεχνική με την Γαλλίδα που έχει συνεργαστεί με τα πιο διάσημα brandnames. Εν ολίγοις, η τέχνη ρέει, κινείται, υπάρχει και εμείς είμαστε εδώ για να σας την παρουσιάζουμε. Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, μόδα, πρωτότυπες κατασκευές είναι ο κόσμος μας. Σε αυτό το ταξίδι σας καλούμε να μας ακολουθήσετε και να απολαύσετε μέσα από συνεντεύξεις και παρουσιάσεις τα καλλιτεχνικά μονοπάτια ιδεών και χρωμάτων. Την ομάδα του OVALME απαρτίζουν οι Ελευθερία Βοναπάρτη, Γκρέτελ Αθανασίου και Διονυσία Οικονόμου.

Comments

comments

Related Posts

Recent Posts