της Αγγέλας Παπαθανασίου.
Μετά τις συναυλίες τους στην Αθήνα, ο συνθέτης Σωτήρης-Νικόλας Κάσσος και το μουσικό σύνολο Ιέραξ «κλείνουν» στις αποσκευές τους τις καλύτερες τους μελωδίες και ταξιδεύουν στη Πρέβεζα. Δίνουν ραντεβού με το κοινό σε ένα μαγευτικό σημείο της πόλης, την Πλωτή Εξέδρα «Όπερα του Νερού και του Ονείρου», τη Δευτέρα 4 Αυγούστου και ώρα 20:45.
Το «Όνειρο Θερινής Νυκτός» θα είναι από τις πρώτες συναυλίες που θα φιλοξενηθούν στην νεοσύστατη Πλωτή Εξέδρα, η οποία είναι φτιαγμένη αποκλειστικά από ανακυκλώσιμα υλικά (τενεκεδένια κουτάκια και κόντρα πλακέ θαλάσσης) από τον Πρεβεζάνο Λέανδρο Σπαρτιώτη και θα έχει δωρεάν είσοδο για το κοινό.
Το κονσέρτο τους με τίτλο «Όνειρα Θερινής Νυκτός» περιλαμβάνει έργα του Σωτήρη-Νίκολα Κάσσου, καθώς και πολλών αγαπημένων του συνθετών. Δεν θα λείψουν, φυσικά, και οι αυτοσχεδιασμοί- σήμα κατατεθέν του μουσικού συνόλου Ιέραξ.
- Ποια η σχέση σας με την Πρέβεζα;
Την Πρέβεζα την αγάπησα από την πρώτη στιγμή. Με εντυπωσίασε η εκπληκτικά μεγάλη δραστηριότητά της στις τέχνες και τον πολιτισμό. Είναι αναμενόμενο, όμως, εάν γνωρίσει κάποιος και τις υπέροχες γωνιές της πόλης αλλά και εν γένει του νομού. Ένας περίπατος στα σοκάκια της παλαιάς πόλης, υπό τη σκιά της βουκαμβίλιας και γιασεμιού, είναι ικανή να μεταφέρει κάποιον σ’ ένα γλυκά φωτισμένο κινηματογραφικό περιβάλλον. Τα πολλά φρούρια, καθώς και τα σπαράγματα των οχυρώσεων της πόλης, δίνουν επιπλέον έναν αέρα μυστηρίου και η σκούρα πέτρα αποτελεί έναν κρίκο σύνδεσης με το αυστηρό και το λιτό. Για ένα συνθέτη, όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για ένα ανεξάντλητο πηγάδι μουσικής άρδευσης!
- Ένα τμήμα του προγράμματος θα αφιερωθεί στους αυτοσχεδιασμούς. Αυτό οφείλεται στην επιθυμία σας να δείξετε τις δεξιοτεχνικές σας ικανότητες ή θα είναι ένα δείγμα της ερευνητικής δουλειάς που κάνετε με την ομάδα σας (Ιέραξ);
Η φιλοσοφία της μουσικής πράξης του αυτοσχεδιασμού ανήκει στο πεδίο ερευνών μας. Η διαδικασία ιδιαίτερα, στην οποία υποβάλει ο μουσικός τον εαυτό του για να περάσει στην αυτοσχεδιαστική διάθεση είναι μια μισοχαρτογραφημένη περιοχή. Αυτή η terra incognita, θεωρώ πως είναι σημαντικό να εξερευνάται, αφού ο αυτοσχεδιασμός είναι μία εκ των τεχνικών σύνθεσης.
- Η πλωτή εξέδρα που θα παίξετε είναι μια ιδέα παραπάνω από πρωτότυπη. Πώς αισθάνεστε που η μουσική σας θα αγκαλιάσει αυτό το εγχείρημα;
Με τον κ. Λέανδρο Σπαρτιώτη, τον εμπνευστή και υλοποιητή αυτής της ιδέας, μας συνδέει μια φιλία, αλλά κυρίως μια πολύ καλή συνεργασία. Είχα λάβει γνώση από τον ίδιο για το εγχείρημα αυτό πριν καν σχεδιαστεί η μακέτα και από την αρχή υπήρχε από εμάς κάθε διάθεση στήριξης της ιδέας αυτή. Αισθανθήκαμε πως αυτό το εγχείρημα θα δώσει μια νέα πνοή στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι ως σκηνικό, και άρα συνάδει τέλεια με τις εργασίες των Συνόλων ΙΕΡΑΞ, με τα οποία εργαζόμαστε πάνω στην έρευνα για τη σύγχρονη λόγια μουσική, της οποίας διάφορα ρεύματα ήδη δίνουν νέα πνοή σε άλλες χώρες.
- Με ποια κριτήρια επιλέξατε τη μουσική που θα παίξετε στο κοινό της Πρέβεζας;
Το κοινό της Πρέβεζας εκτίθεται κάθε χρόνο σε πολλά είδη μουσικής και είναι αρκετά εκπαιδευμένο σε ένα ευρύ φάσμα ακουσμάτων. Πιστεύω, πως τα ακούσματα τα οποία λείπουν σε συχνότητα, όμως, είναι αυτά της κλασικής μουσικής-μουσικής δωματίου, είτε παλαιάς, είτε σύγχρονης. Έτσι, επιλέξαμε έργα τα οποία βρίσκονται συχνά στο ρεπερτόριο των δικών μας παραγωγών και κινούνται στα όρια της μυσταγωγίας και του μινιμαλισμού. Σε συνδυασμό με το περιβάλλον στο οποίο θα ερμηνευτούν τα έργα αυτά, το οποίο είναι μαγευτικό, δημιουργούνται οι συνθήκες για τις κατάλληλες διεργασίες ονειρέματος.
- Ποιους παλιούς συνθέτες θαυμάζετε και ποιους νέους; Υπάρχει κάποιος που σας έχει επηρεάσει;
Σύμφωνα προς τις κυρίαρχες τάσεις κάθε περιόδου, το συνθετικό στυλ το οποίο προτιμώ, είναι και αυτό που υπαγορεύει την προτίμηση σε κάποιον συνθέτη. Τελευταία, βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρον το συνθετικό ύφος της Λιλή Μπουλανζέ (Lili Boulanger), αλλά κυρίως του Βιβάλντι. Μελετώντας τον σε βάθος, ανακάλυψα στοιχεία τα οποία εκ πρώτης όψεως διαφεύγουν. Η λιτότητά του και η λακωνικότητά του μπορούν ως ύφος να αγγίξουν “γεμάτους” ανθρώπους. Θέλει μια “γεμάτη” καρδιά, για να γράψει κάποιος τα απολύτως απαραίτητα και για ένα συνθέτη αυτό αποτελεί ένα σπουδαίο σκαλί ωρίμανσης. Σύγχρονοι συνθέτες, τους οποίους εκτιμώ είναι οι Άρβο Περτ και Νικ Τσιάβος. Ομοίως υπέρμαχοι της νέας τονικής μουσικής, του μινιμαλισμού καθώς και της μυσταγωγίας στην μουσική, αποτελούν την avant garde στην οποία κατατάχθηκα και εγώ και εν συνεχεία και οι ΙΕΡΑΞ. Ο Περτ έχει επηρεάσει την μουσική μου θεωρία, ενώ ο Νικ, με τον οποίο μας συνδέει μια φιλική σχέση, αντιπροσωπεύει την φιλοσοφική ζύμωση του ρεύματος αυτού.
- Αν και λίγο νωρίς δεν μπορώ να μην σας ρωτήσω ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας για τον χειμώνα;
Ήδη, υπάρχουν πολλές προτάσεις που εργαζόμαστε πυρετωδώς για να τις οργανώσουμε. Ετοιμάζουμε μια σειρά συνεργασιών με γκαλερί, με μουσεία αλλά και ένα υπέροχο πολυχώρο στον Πειραιά το “Piree” και η λίστα συνεχώς αυξάνει! Σίγουρα θα έχουμε και τις αποκλειστικά δικές μας παραγωγές, όπως και την χρονιά που πέρασε, σε διάφορους χώρους στην Αθήνα.


Latest posts by Αγγέλα Παπαθανασίου (see all)
- Ήβη Σοφιανού: Οι τέχνες είναι πόρτα διαφυγής από ένα “κελί νόμων”, δογμάτων και “πρέπει” - February 19, 2017
- H χορογράφος Μελίνα Αργυρίου μιλά για τη «Σκελετογυναίκα» και την τόλμη να δίνεις μάχες ακόμα και στο σκοτάδι - December 15, 2016
- Εύα Σιμάτου: Μία νέα, πλασμένη για να εμπνέει τον έρωτα, επαναπροσδιορίζεται στη σκηνή - December 2, 2016