Το θέατρο της Επιδαύρου, λένε, «καταπίνει» τους μέτριους ηθοποιούς. Είναι τέτοια η ιστορία, η αίγλη και ο όγκος του, που δεν αφήνει περιθώρια σε κάποιον να «κλέψει» τις εντυπώσεις με κόλπα. Τις κερδίζει μόνο με την αξία του. Και αυτό έκανε η Νάντια Κοντογεώργη ως Αντιγόνη στους «Επτά επί Θήβας» του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος…
του Δημήτρη Καλαντζή
Αν η σύγκρουση Ετεοκλή και Πολυνείκη ήταν δραματουργικά η πιο δυνατή σκηνή της παράστασης του Τσέζαρις Γκραουζίνις, το τραγούδι της Αντιγόνης / Νάντιας Κοντογεώργη ήταν αναμφισβήτητα η στιγμή της κορύφωσης του συναισθήματος, μία «αχτίδα φωτός» μέσα στο ζόφο του αδελφοκτόνου μίσους.
Η Αντιγόνη προσπάθησε να σταματήσει την επερχόμενη συντριβή των αδερφών της με μία άρια, που προκάλεσε μοναδική συγκίνηση στο κοινό, και η Νάντια Κοντογεώργη συνέχισε να μας εκπλήσσει με το εύρος των ρόλων που μπορεί να υπηρετήσει με επιτυχία.
Η ίδια δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται για «καταξίωση» και «καριέρα», αλλά θέλει απλά να γεύεται την αναμέτρηση με καινούργιες προκλήσεις και την μοναδική επικοινωνία που προσφέρει η τέχνη της με τους ανθρώπους. Σύνθημα της ζωής της; «Να κρατάς το κερί σου αναμμένο», να αισιοδοξείς, να μοιράζεσαι την αγάπη που εισπράττεις και να αγωνίζεσαι πάντα στη θετική πλευρά της ζωής.
- Πως είναι η περιοδεία ενός θιάσου;
Σαν μαθητική εκδρομή. Σου δίνεται η δυνατότητα να δεθείς με το θίασο και να γνωρίσεις με τρόπο συγκινητικό όλη την Ελλάδα, γιατί η γνωριμία γίνεται μέσα από το θέατρο, μέσα από την συναισθηματική συνδιαλλαγή. Είναι μαγική διεργασία.
- Υπάρχουν τόποι που αγαπάς περισσότερο;
Κάθε πόλη έχει την ιδιαιτερότητά της και είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις πως προσαρμόζεται ενεργειακά η επικοινωνία θιάσου και κοινού ανάλογα με τον τόπο. Η Κρήτη είναι ένας τόπος που περιμένω εναγωνίως κάθε χρόνο να πάω αλλά δυστυχώς φέτος δεν είναι στο πρόγραμμα της περιοδείας. Θα μου λείψει.
- Και η Επίδαυρος; Τι συναισθήματα σου γέννησε αυτό το μοναδικό θέατρο;
Ήταν η τρίτη φορά που βρέθηκα στην Επίδαυρο, αλλά η πρώτη που είχα έναν τόσο απαιτητικό ρόλο. Προσπάθησα να μην με καταβάλει το άγχος γιατί στην Επίδαυρο συμβαίνει το εξής: είναι το ίδιο το θέατρο που βάζει τους όρους του στον ηθοποιό για να αποδείξει την αξία του. Είναι ένα φιλόξενο θέατρο αλλά ταυτόχρονα δεν αφήνει κανέναν να το ξεγελάσει.
- Είναι καταξίωση για τον / την ηθοποιό να παίξει στην Επίδαυρο;
Δεν το βλέπω έτσι, ίσως γιατί δεν με ενδιαφέρει ούτε η «καταξίωση», ούτε η «καριέρα». Θέλω απλά να απολαμβάνω τη δουλειά μου, να εξελίσσομαι και να γίνομαι καλύτερη. Δεν θέλω να εγκλωβιστώ σε έναν μονόδρομο, που θα πρέπει να υπηρετώ. Προτιμώ τη δημιουργία χωρίς «καταξιώσεις», μακροχρόνιους σχεδιασμούς και δεσμεύσεις.
- Πως δούλεψες για την Αντιγόνη του Αισχύλου;
Ο σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνης ήθελε την Αντιγόνη ως δύναμη της τρυφερότητας. Στους «Επτά επί Θήβας», η Αντιγόνη μεταφέρει το μήνυμα της αγάπης και εκεί έδωσα όλο το βάρος μου. Είναι ένα συγκινητικό μήνυμα και για μένα την ίδια.
- Τη στιγμή που τραγούδησες την “άρια”, αυτήν την μελωδία στην παράσταση, θέλω να σου πω ότι ανατρίχιασα από συγκίνηση. Και νομίζω πως όλοι οι θεατές ένιωσαν έτσι…
Η μουσική έχει την πιο άμεση συναισθηματική επικοινωνία με το κοινό. Αυτό το τραγούδι, η «μουσική έκφραση» από τον Δημήτρη Θεοχάρη, ήταν στόχος να γίνει μία στιγμή φωτός της παράστασης, μέσα στο ζόφο του πολέμου και τους μίσους. Αν τα καταφέραμε να προκαλέσουμε τη συγκίνηση που λες, είναι πολύ ευχάριστο για την προσπάθειά μας. Όλοι χρειαζόμαστε λίγο φως.
- Έχεις πολύ καλές σπουδές, έχεις αποδείξει το ταλέντο σου σε διαφορετικούς ρόλους, παίζεις και τραγουδάς με επιτυχία… μήπως είναι μικρή η Ελλάδα για τις δυνατότητές σου;
(Γελά συνεσταλμένα) Όχι, δεν νομίζω ότι είναι οι τόποι που ορίζουν τη δημιουργικότητα. Ίσα, ίσα η Ελλάδα, που γέννησε το θέατρο, είναι ο καλύτερος τόπος για να ασχοληθείς με την τέχνη.
- Δίνει όμως ευκαιρίες;
Εγώ θα ήμουν αχάριστη, αν έλεγα πως όχι. Αντίθετα, είμαι ευγνώμων για τις ευκαιρίες που είχα να δοκιμαστώ σε διαφορετικά είδη, με διαφορετικούς κώδικες και διαφορετικές απαιτήσεις, που σε προκαλούν να πας ένα βήμα πάρα πέρα.
- Πως βιώνεις προσωπικά την κρίση στη χώρα;
Προσπαθώ να επιστρατεύσω όση θετική ενέργεια μπορώ για να μην απογοητευτώ. Όπως όλοι, αγωνίζομαι να προχωρήσω με θάρρος και σεβασμό στους άλλους και στον εαυτό μου. Θέλει καθημερινή προσπάθεια αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Πρέπει να είμαστε συνεχώς εν κινήσει για να κρατηθούμε ζωντανοί.
- Η τηλεόραση παραμένει ζωντανή;
Γίνονται δουλειές. Την ερχόμενη σεζόν θα υπάρξουν καινούργιες σειρές μυθοπλασίας.
- Με το «Κάτω Παρτάλι» σε γνώρισε ξαφνικά ένα πολύ μεγάλο κοινό. Τρόμαξες από τη δημοσιότητα;
Εισέπραξα πολλή θετική ενέργεια από τον κόσμο και θα είμαι πάντα ευγνώμων για αυτή τη δουλειά. Τόσο για τα δύο υπέροχα χρόνια που πέρασα όσο και για το πόσο θετικά λειτούργησε στη δουλειά μου. Ήταν μία σειρά που την είχε πολύ ανάγκη ο κόσμος εκείνη την περίοδο, όπως και τώρα έχει ανάγκη από κωμωδία. Εισπράξαμε όλοι οι συντελεστές πολλή αγάπη από τον κόσμο. Δυστυχώς οικονομικά θέματα δεν την άφησαν να συνεχιστεί. Σημεία των καιρών…
- Έψαχνα να σε βρω στο facebook και δεν τα κατάφερα…
Μα δεν έχω!
- Δεν έχεις facebook ειλικρινά; Σε ποιον κόσμο ζεις;
Στον δικό μου. Ωραία είναι εκεί !
(γέλια)
- Καταλαβαίνω να μην θέλεις να ανεβάζεις σε ποιο μέρος είσαι και τι έφαγες, αλλά το facebook είναι ένα μέσο επικοινωνίας…
Όταν θέλω να επικοινωνήσω με κάποιον, θα το κάνω πιο ουσιαστικά με άλλους τρόπους. Θα του τηλεφωνήσω, θα μου τηλεφωνήσει, θα συναντηθούμε… Καταλαβαίνω ότι το facebook είναι ένα μέσο για ειδήσεις και για δουλειές, αλλά προσωπικά δεν με γοητεύει.
- Ποιο είναι το μότο ζωής σου;
«Να κρατάς το κερί σου αναμμένο».
- Πολύ ωραίο! Ευχαριστώ για την κουβέντα και εύχομαι καλή συνέχεια στην περιοδεία.
Ευχαριστώ κι εγώ. Καλό καλοκαίρι να έχετε όλοι !
Bio Νάντιας Κοντογεώργη
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής, μουσικού θεάτρου και δημιουργικότητας στο πανεπιστήμιο Harvard της Βοστώνης. Μιλάει Αγγλικά και Γερμανικά. Έχει σπουδές στο μοντέρνο και τζαζ χορό, στη μουσική, το τραγούδι (κλασικό, μιούζικαλ, έντεχνο) και δίπλωμα μονωδίας. Ανάμεσα σε άλλες παραστάσεις, έχει παίξει: «Η όπερα της πεντάρας» (σκηνοθ.: Γ. Χουβαρδάς), «Η μελωδία της ευτυχίας» (σκηνοθ.: Θ. Μαρσέλλου), «Κiss me Κate» (σκηνοθ.: Π. Μέξις), «Sugar-Μερικοί το προτιμούν καυτό» (σκηνοθ.: Σ. Φασουλής), «Chicago» (σκηνοθ.: Σ. Φασουλής), «Νεφέλες» (σκηνοθ.: Ν. Μαστοράκης)
Ταυτότητα Παράστασης
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Επτά επί Θήβας – Αισχύλου
Μετάφραση: Μπλάνας, Γιώργος
Σκηνοθεσία: Γκραουζίνις, Τσέζαρις
Σκηνικά: ΜακΛέλλαν, Κέννυ
Κοστούμια: ΜακΛέλλαν, Κέννυ
Μουσική: Θεοχάρης, Δημήτρης
Χορογραφία: Λάμε, Έντι
Κίνηση: Λάμε, Έντι
Φωτισμοί: Γιάνναρος, Αλέκος
Μουσική διδασκαλία: Μπάρλας, Παναγιώτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Σαμαρτζίδου, Αθηνά
Βοηθός σκηνογράφου: Μυλωνά, Μαρία
Βοηθός ενδυματολόγου: Μυλωνά, Μαρία
Οργάνωση παραγωγής: Ανδρώνη, Αθανασία
Ηθοποιοί
Στάνκογλου, Γιάννης (Ετεοκλής – διπλή διανομή)
Στυλιανού, Χρίστος (Ετεοκλής – διπλή διανομή)
Καύκας, Γιώργος (Άγγελος)
Τσακίρης, Αλέξανδρος (Κήρυκας)
Κοντογεώργη, Νάντια (Αντιγόνη)
Φραγκάτου, Ιώβη (Ισμήνη)
Βασιλείου Λουκία, Δρόσος Δημήτρης, Κιουρκτσόγλου Δάφνη, Μαστρογιαννίδης Χρήστος, Οθωναίου Κλειώ Δανάη, Παπαγεωργίου Βασίλης Σ., Παπαδάκη Σταυριάνα, Παπαδόπουλος Γρηγόρης, Σαπρανίδου Αλεξία, Σαρμή Εύη, Σπυροπούλου Πολυξένη, Σφυρίδης Γιώργος, Σωφρονίδου Ευανθία, Χατζησάββας Κωνσταντίνος.
Πρόγραμμα περιοδείας
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
2 Αυγούστου -Δελφοί, Θέατρο Φρύνιχος. Περισσότερα>
4 Αυγούστου -Χαλκίδα, Θέατρο «Ορέστης Μακρής». Περισσότερα>
10 Αυγούστου -Χαλκιδική, Αμφιθέατρο Σίβηρης («24ο Φεστιβάλ Κασσάνδρας 2016»)
18 Αυγούστου- Αλεξανδρούπολη, Θέατρο Πάρκου Εγνατία
20 Αυγούστου- Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου
24 Αυγούστου Ιωάννινα, Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ- Φρόντζου
28 Αυγούστου- Παπάγου, Κηποθέατρο Παπάγου
31 Αυγούστου- Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο (Φεστιβάλ “Aισχύλεια 2016”)
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
2 Σεπτεμβρίου – Πετρούπολη, Θέατρο Πέτρας (Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας)
5 Σεπτεμβρίου- Βύρωνας, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» (Φεστιβάλ “Στη σκιά των βράχων”)
7 Σεπτεμβρίου- Νίκαια, Κατράκειο Θέατρο
9 Σεπτεμβρίου – Νέα Σμύρνη, Άλσος Νέας Σμύρνης (Ιωνικές Γιορτές 2016)
12 Σεπτεμβρίου- Λάρισα, Κηποθέατρο «Αλκαζάρ»
16, 17 & 18 Σεπτεμβρίου- Θεσσαλονίκη, Βασιλικό Θέατρο

Δημήτρης Καλαντζής

Latest posts by Δημήτρης Καλαντζής (see all)
- Ο «τέτοιος» στο Χαλάνδρι - September 10, 2023
- Δημιουργείται ο πρώτος Ξενώνας Φιλοξενίας Άστεγων και Ευάλωτων ΛΟΑΤΚΙ+ Ατόμων στην Αθήνα - August 30, 2023
- Το gay Πεδίον του Άρεως - May 17, 2023