Ο Αργεντινός κόντρα τενόρος Franco Fagioli έχει αναγνωριστεί ως μία από τις πιο ξεχωριστές λυρικές φωνές της σύγχρονης εποχής. Η απαράμιλλη τεχνική του και η μεγάλη φωνητική του έκταση, φέρνουν το είδος της φωνής του κόντρα τενόρου σε επίπεδα τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αδιανόητα.
Στην πρώτη του εμφάνιση στην Αθήνα, ο διάσημος καλλιτέχνης συνεργάζεται με την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και τον μαέστρο της Γιώργο Πέτρου, μία συνεργασία που ήδη καρποφόρησε τον πρώτος δίσκο του Fagioli και της Καμεράτα με την θρυλική δισκογραφική εταιρία Deutsche Gramophone με έργα Ροσσίνι.
Στις 2 Νοεμβρίου η αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής θα πλημμυρίσει από τις σπιρτόζικες αλλά και βαθιά συγκινητικές μελωδίες του μεγάλου Ιταλού συνθέτη. Ο συνδυασμός του ήχου των οργάνων εποχής της Καμεράτα, (όργανα όμοια με αυτά που είχε στη διάθεσή του ο Ροσσίνι στις αρχές του 19ου αιώνα), και της μοναδικής φωνής του Franco Fagioli θα φέρουν στη σκηνή του Μεγάρου μια από τις πιο πολυαναμενόμενες μουσικές συναντήσεις του φετινού φθινοπώρου.
Μια συνάντηση που επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, όπως την πανέμορφη εισαγωγή στην καντάτα “Ο Οδυσσέας στα Ηλύσια Πεδία” του εθνικού μας συνθέτη Νικολάου Μάντζαρου. Η εισαγωγή αυτή γράφτηκε το 1818, σε ιταλικό στυλ που πλησιάζει πολύ το χαρακτηριστικό ύφος του μετέπειτα διάσημου Ροσσίνι.
Επίσης, ο σημαντικότερος ίσως έλληνας δεξιοτέχνης του κλαρινέτου, ο Σπύρος Μουρίκης, θα ερμηνεύσει τις παραλλαγές για κλαρινέτο του Ροσσίνι, ένα έργο σπάνιας ομορφιάς, αλλά και υπερβατικής δεξιοτεχνίας. Ο Σπύρος Μουρίκης θα παίξει σε ένα κλαρινέτο αντίγραφο 19ου αι. παρόμοιο με αυτό για το οποίο γράφτηκε το έργο.
Η Καμεράτα και ο Fagioli θα βρεθούν αμέσως μετά στο Παρίσι, όπου στις 4 Νοεμβρίου θα παρουσιάσουν το ίδιο πρόγραμμα σε μια από τις σημαντικότερες παριζιάνικες αίθουσες: το θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων (theatre Champs-Elysées), ενώ θα ακολουθήσουν η όπερα της Λωζάννης, η όπερα του Μονπελιέ, η όπερα του Βισμπάντεν, η όπερα της Καρλρούης, το εαρινό Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και το φεστιβάλ Χεντελ της Χάλλε.

