«Αντικρίζεις το τέλος της ανθρωπότητας», λέει ο βραβευμένος Ιταλός φωτογράφος Pierpaolo Mittica κάθε φορά που επιστρέφει στο Τσέρνομπιλ για να συνεχίσει το έργο του «Τσερνομπίλ, 30 χρόνια μετά». Έχει επισκεφτεί την αποκλεισμένη ζώνη περισσότερες από 15 φορές από το 2002, όταν ξεκίνησε να εργάζεται στο σχέδιο καταγραφής των αποτελεσμάτων του μεγαλύτερου πυρηνικού ατυχήματος στην ιστορία της ανθρωπότητας και κάθε φορά εκπλήσσεται από τις ιστορίες συντριβής που ανακαλύπτει εκεί.

Η «αποκλεισμένη ζώνη» δεν σταμάτησε να κατοικείται από 4.000 ανθρώπους που αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους μετά το ατύχημα το 1986. Η ραδιενέργεια συνεχίζει να ανιχνεύεται στην περιοχή σε πολλαπλάσια επίπεδα της ανεκτής ποσότητας για τον άνθρωπο και οι εκδηλώσεις καρκίνου, κυρίως σε νεαρά άτομα, είναι πολύ μεγαλύτερη του μέσου όρου των άλλων περιοχών της Ουκρανίας.
Οι εργασίες σφραγίσματος των αντιδραστήρων συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια με το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις αρχές να παραμένει η εκδήλωση πυρκαγιών που προκαλούν ραδιενεργές στάχτες, οι οποίες καλύπτουν τεράστιες περιοχές της Ουκρανίας.
Η απαγόρευση της καλλιέργειας και εκμετάλλευσης της φύσης έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη πυκνών δασών και στη ραγδαία άνοδο του πληθυσμού άγριων ζώων, όπως αλεπούδες, αρκούδες, ελάφια και λύκοι, τα οποία επίσης φέρουν μεγάλα φορτία ραδιενέργειας και απαγορεύεται να θηρευτούν.

Ο ανθρωπιστής πολυβραβευμένος Ιταλός φωτογράφος ξεκίνησε το σχέδιο καταγραφής των αποτελεσμάτων του πυρηνικού ατυχήματος για να αφυπνίσει τη συνείδηση της παγκόσμιας κοινής γνώμης σχετικά με τους ολέθριους κινδύνους που εμπεριέχει η χρήση της πυρηνικής ενέργειας. Η δουλειά του σε έναν τόπο που για τα επόμενα τουλάχιστον 100.000 χρόνια θα φέρει ραδιενεργά φορτία επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία, σε κάποιους φάνηκε ως υπερβολικά παρακινδυνευμένη, οι περισσότεροι όμως αναγνώρισαν τη χρησιμότητά της για την παγκόσμια συνειδητοποίηση ενός κινδύνου που ελλοχεύει για το κοινό μέλλον της ανθρωπότητας.
Μπορείτε να δείτε το σύνολο του έργου του Pierpaolo Mittica στην ιστοσελίδα του ΕΔΩ.

