COPROLAND: σκυλίσια ζωή, γνήσια ελληνική – γλυκιά, ανέμελη και καταστροφική

του Γιώργου Χρυσοβιτσάνου. 

Μια ηλικιωμένη κυρία, κάτοικος ισογείου στην Άνω Νέα Σμύρνη που απολάμβανε το απογευματινό καφεδάκι της, διαμαρτυρήθηκε έντονα σε  διερχόμενη συνομήλική της, της οποίας ο σκύλος έχεσε ακριβώς κάτω από το χαμηλό μπαλκονάκι της. «Μάζεψε τα σκατά του σκυλιού σου, σε παρακαλώ, γουρούνα» ήταν η λογική και απόλυτα σεβαστή, αλλά έντονα εκπεφρασμένη –και με το δίκιο της-  ένσταση της πρώτης. «Να πας στο διάολο» απάντησε η δεύτερη, αφού έσυρε με μανία τον ταλαίπωρο κοπρίτη της εκτός βολής ύβρεων. Κανείς από τους διερχόμενους δεν υποστήριξε την παραλήπτρια των ξένων σκατών.

Μια γελοία και βαρετή καθημερινή ιστορία. Ανησυχητικό, ωστόσο, το σλόγκαν: «Μπάτε, άνθρωποι, αλέστε, και φάτε ξύλο οι υπόλοιποι, αν παραπονεθείτε». Συμπέρασμα (κι ας μην τον πολυψάχνουμε άλλο, επειδή όλοι το ξέρουμε αλλά λίγοι θέλουμε να το παραδεχτούμε): Το μεταξύ μας χάσμα μεγαλώνει, όσο ο κοινωνικός ιστός θρυμματίζεται μέρα με τη μέρα, επειδή οι κυβερνήσεις μάς σπρώχνουν μέσα στους δικούς μας κοπρόλακκους. Εκμεταλλευόμενες ένα ιστορικό DNA, μόνιμα αναβράζον. Σκυλίσια ζωή, γνήσια ελληνική – γλυκιά, ανέμελη και καταστροφική. Το στίγμα του λαού μας.

Έλληνες εναντίον Ελλήνων όχι εξαιτίας σκυλίσιων περιττωμάτων, αλλά με αυτά ως αφορμή. Ανέκαθεν, από τον Πελοποννησιακό πόλεμο και μετά (αλλά και  από τους προϊστορικούς χρόνους), ξυνόμασταν για να πλακωθούμε με τους γείτονες. Για να περάσουμε καλύτερα από αυτούς, σε βάρος τους. Για να βουτήξουν οι Σπαρτιάτες τις εύφορες μεσσηνιακές γαίες και πάει λέγοντας. Ακόμα και ο πρόσφατος Εμφύλιος είχε ως βασική αιτία την επίλυση προσωπικών διαφορών και όχι τη σύγκρουση μεταξύ κομμουνισμού και αντικομμουνισμού (έννοιες σχετικά δυσδιάκριτες για τους ατομιστές, με την ομηρική και όλες τις άλλες έννοιες, ‘Ελληνες). Πώς να δημιουργήσουμε το άνομο νομικό πλαίσιο ώστε να μπούμε στα χωράφια του άλλου και να του γαμήσουμε τις θυγατέρες. Αυτό ήταν το ζητούμενο.

Αφού οι βιασμοί κόπασαν, χάρη στις αλλοδαπές πουτάνες τις οποίες εξασφάλισαν τα ευεργετικά μεσογειακά πακέτα, τα σουπεργαμοδάνεια και το πορνομυκονιάτικο πρότυπο, αρχίσαμε να αντιγράφουμε τους Άγγλους λόρδους, αγοράζοντας σκύλους που δεν γνωρίζαμε καν την ονομασία προέλευσής τους. Η Λίτσα –που δεν της είχαν μάθει πώς να ξεχωρίζει το αριστερό από το δεξί- τράκαρε με το Λαμπραντόρ της επάνω στο Δαλματικό της Κίτσας, η οποία ανακάλυψε το χαρτί τουαλέτας κρυμμένο στο ντουλάπι, τη μέρα που πέθανε η μάνα της. Μια κληρονομιά που την μπέρδεψε.

Μιλάμε για πολιτισμικό σοκ που έκανε τις κυρίες να τα κάνουν πάνω τους, ενώ οδηγούσαν απεγνωσμένα τα τετράποδά τους πάνω κάτω, στο μεγάλο χεστήριο που λέγεται Ελλάδα.  Τα σκυλάκια –μιμητικά όντα- τις αντέγραψαν. Άντε τώρα να βρεις από πού ξεκίνησαν όλα.  Πώς να μαζέψεις τα σκατά του σκύλου σου, κυρά μου, όταν τα δικά σου δεν τα βλέπεις καν;

The following two tabs change content below.
Γεννιέται στην Αθήνα στις 8 Δεκεμβρίου 1947. Το 1965, μπαίνει στη Νομική Αθηνών. Την ίδια χρονιά ξεκινά τη δημοσιογραφική του καριέρα στον «Ανένδοτο» ως ελεύθερος ρεπόρτερ. Λούφα και παραλλαγή στον στρατό επί χούντας. Ακολουθούν σπουδές κινηματογράφου στο International London Film School από το οποίο αποφοιτά το 1973. Το 1975, συνυπογράφει ως μέλος της «Ομάδας των 4» το ντοκιμαντέρ «Νέος Παρθενώνας», με θέμα τα κολαστήρια της Μακρονήσου και της Γυάρου. Βγάζει τα προς το ζην με διάφορες δουλειές (επιμελητής κειμένων, μεταφραστής κινηματογραφικών υποτίτλων, ναυτιλιακός ρεπόρτερ, μεταφραστής ρομάντζων Άρλεκιν και αστυνομικών μυθιστορημάτων) ως το 1981 που αναλαμβάνει την κινηματογραφική κριτική στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ. Παράλληλα, συνεργάζεται με το ELLE, το STATUS και το 7ΜΕΡΕΣ TV. Το 1983 εκδίδεται η συλλογή διηγημάτων του «Η συνέχεια στο επόμενο» (Εκδόσεις Υάκινθος). Ξεκινά καριέρα σεναριογράφου τηλεοπτικών σειρών το 1993 με το «Τίμημα του πάθους» (ΑΝΤ1). Άλλοι τίτλοι: «Διλήμματα», «Τρικυμία», «Μαύρος ωκεανός», «Ο τελευταίος παράδεισος», «Μια στιγμή, δυο ζωές», «Η ζωή της άλλης», «Οι βασιλιάδες». Από το 2013- 2015 γράφει κινηματογραφική κριτική για το ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ. Είναι παντρεμένος με τη Μαρίκα Αρβανιτοπούλου (ο τρίτος του γάμος) και πατέρας τριών παιδιών. Facebook: George Chrissovitsanos

Comments

comments

Related Posts

Recent Posts