Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή: Ζήτω ο έρωτας και το ταλέντο!

του Δημήτρη Καλαντζή. 

«Χρειάζεται θάρρος για να καταπιαστείς με ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, όπως ο Ερωτόκριτος, και να συνθέσεις τη μουσική του εκδοχή», σημειώνει ο Δημήτρης Μαραμής στο προλογικό σημείωμά του για τον «Ερωτόκριτο» που παρουσίασε στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Δεν είναι αλήθεια. Εκείνο που χρειάζεται είναι πολλή δουλειά, πολύ ταλέντο, όραμα για τη σύγχρονη τέχνη και την ευκαιρία να παρουσιάσεις την πρότασή σου. Στον Ερωτόκριτο συνέπεσαν όλα…

Ο Δημήτρης Μαραμής εργάστηκε τέσσερα χρόνια για να γράψει το λιμπρέτο και να συνθέσει τη μουσική του Ερωτόκριτου. Από τους 10.000 και πλέον στίχους του Βιτσέντζου Κορνάρου σχημάτισε μία συναρπαστική ιστορία νεανικού έρωτα, την οποία έντυσε με ένα εξαιρετικό μείγμα έντεχνου ελληνικού τραγουδιού, jazz και blues. Η γρήγορη εναλλαγή μελωδιών και ρυθμών έφερνε στο μυαλό τεράστιες παραγωγές του West End και οι ύμνοι στον έρωτα ήταν ικανοί να δημιουργήσουν ανάταση και στην πιο κουρασμένη ψυχή. Είναι χαρακτηριστικό ότι η παράσταση που παρακολουθήσαμε το Σάββατο 6 Μαΐου διακόπηκε τουλάχιστον 5 φορές από τα χειροκροτήματα του κοινού – κάτι απίθανο για μουσικό έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος σοφά άφησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη μουσική, σκηνοθετώντας μία παράσταση με ποιητική έμπνευση και δημιουργική φαντασία. Κορυφαίες σκηνές της παράστασης σκηνοθετικά, ήταν η πρώτη συνάντηση του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας πάνω σε διαφορετικές εξέδρες και η απελευθέρωση της Αρετούσας από τη νάιλον φυλακή της. Η έντονη χρήση του βίντεο ίσως κάποιες στιγμές να προσέφερε στον θεατή πολλές οπτικές πληροφορίες ταυτόχρονα (σκηνική δράση, βίντεο και παρακολούθηση υπέρτιτλων), αλλά στο σύνολό της έδινε το σύγχρονο στίγμα της παράστασης, μεγεθύνοντας αντιδράσεις και συναισθήματα. Ο Ρήγος υπηρέτησε το μουσικό έργο με την εξαιρετική αισθητική του, δίνοντας μοναδικό σχήμα σε έναν ολόκληρο νέο θεατρικό κόσμο.

Ο Θοδωρής Βουτσικάκης αποδείχτηκε ένας ιδανικός Ερωτόκριτος. Ορμητικός και συνάμα σεβαστικός, γενναίος πολεμιστής αλλά και ερωτευμένο παλικάρι,  ένας διαχρονικός νέος ιππότης που κάθε κοπέλα θα ερωτευόταν.

Η Μαρίνα Σάττι απογείωσε τον χαρακτήρα της Αρετούσας. Ρομαντική αλλά και πεισματάρα, αδύναμη και ταυτόχρονα σίγουρη για τις επιλογές της, τραγούδησε τον Έρωτα με βαθύ συναίσθημα που δόνησε την αίθουσα.

Η Ιωάννα Φόρτη μας προσέφερε την εμπειρία των πιο σπαρακτικών μπλουζ με ελληνικό στίχο που έχουμε ακούσει. Ελπίζουμε στην ηχογράφηση της παράστασης για να μπορούμε να την απολαμβάνουμε κατά βούληση.

Εξαιρετική η σκέψη των συντελεστών της παράστασης να προβάλλονται σε υπέρτιτλους οι στίχοι του Βιτσέντζου Κορνάρου που επέλεξε ο Μαραμής για το λιμπρέτο του. Ήταν μία πολύτιμη βοήθεια ιδιαίτερα για τους νέους ώστε να έρθουν σε βαθύτερη επαφή με την ποίηση του Κορνάρου την ώρα που την απολάμβαναν ηχητικά.

Σπάνια στις μέρες μας βγαίνεις από μία παράσταση με ψυχική ανάταση, την αίσθηση ότι γεννήθηκε μπροστά στις αισθήσεις σου κάτι καινούργιο, κάτι σπουδαίο, κάτι που ήρθε για να μείνει. Ο Ερωτόκριτος του Μαραμή το πέτυχε αυτό και του αξίζει το μεγάλο χειροκρότημα του κοινού. Μπράβο!  

The following two tabs change content below.

Δημήτρης Καλαντζής

Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στο κέντρο της Αθήνας. Σπούδασε δημοσιογραφία στο «Εργαστήρι» και Ελληνικό Πολιτισμό στο ΕΑΠ. Έχει δουλέψει σε εφημερίδες, ραδιοφωνικούς & τηλεοπτικούς σταθμούς και τώρα διερευνά τους κώδικες του διαδικτύου. Αγαπά τις ανθρώπινες ιστορίες και τις γάτες.

Comments

comments

Related Posts

Comments are closed.

Recent Posts