Φροντίστε τη συναισθηματική σας υγεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Oδηγίες του CDC*

Είναι φυσικό να αισθάνεστε άγχος, θλίψη και ανησυχία κατά τη διάρκεια μίας καταστροφής. Ο κάθε άνθρωπος αντιδρά διαφορετικά και τα συναισθήματα μπορεί να εναλλάσσονται με την πάροδο του χρόνου. Παρατηρήστε και αποδεχτείτε πώς αισθάνεστε. Η φροντίδα της συναισθηματικής υγείας σας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα σας βοηθήσει να σκεφτείτε καθαρά και να αντιδράσετε στις επείγουσες ανάγκες που θα προκύψουν για να προστατέψετε τον εαυτό σας και τους ανθρώπους που αγαπάτε.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να αντιμετωπίσετε το άγχος:

Φροντίστε το σώμα σας: Προσπαθήστε να τρώτε υγιεινά και ισορροπημένα γεύματα, να ασκείστε τακτικά και να έχετε αρκετό ύπνο. Αποφύγετε το αλκοόλ, τον καπνό και τα ναρκωτικά. Αναζητήστε στο διαδίκτυο περισσότερα σχετικά με τις στρατηγικές ευεξίας.

Συνδεθείτε με άλλους: Μοιραστείτε τις ανησυχίες σας και το πώς αισθάνεστε με έναν φίλο ή μέλος της οικογένειάς σας. Διατηρήστε υγιείς σχέσεις και δημιουργήστε ένα ισχυρό σύστημα υποστήριξης.

Κάντε διαλείμματα: Δημιουργήστε χρόνο για να χαλαρώσετε και να συνειδητοποιήσετε ότι τα έντονα συναισθήματα θα εξασθενίσουν. Προσπαθήστε να πάρετε βαθιές αναπνοές. Προσπαθήστε να κάνετε δραστηριότητες που συνήθως απολαμβάνετε.

Μείνετε ενημερωμένοι: Όταν αισθάνεστε ότι σας λείπουν πληροφορίες, μπορεί να γίνετε πιο αγχωτικοί ή νευρικοί. Παρακολουθήστε, ακούστε ή διαβάστε τα νέα από αξιωματούχους. Να γνωρίζετε ότι ενδέχεται να υπάρχουν φήμες κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, ειδικά στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης. Ελέγχετε πάντοτε τις πηγές σας και απευθυνθείτε σε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών.

Αποφύγετε την υπερβολική έκθεση σε ειδήσεις: Κάντε διαλείμματα από την παρακολούθηση, την ανάγνωση ή την ακρόαση ειδήσεων. Μπορεί να ενοχλείστε όταν ακούτε συνεχώς για την κρίση. Προσπαθήστε να κάνετε ευχάριστες δραστηριότητες και να επιστρέψετε στην κανονική ζωή όσο το δυνατόν περισσότερο.

Ζητήστε βοήθεια όταν χρειαστεί: Εάν η δυσφορία επηρεάζει τις δραστηριότητες της καθημερινής σας ζωής για αρκετές ημέρες ή εβδομάδες, μιλήστε με έναν γιατρό ή

Προσέξτε αυτά τα κοινά σημάδια κινδύνου:

  • Αίσθημα μούδιασμα, δυσπιστία, υπερβολικό άγχος ή φόβος.
  • Αλλαγές στην όρεξη, την ενέργεια και τα επίπεδα δραστηριότητας.
  • Δυσκολία συγκέντρωσης.
  • Δυσκολία στον ύπνο ή  εφιάλτες και ενοχλητικές σκέψεις και εικόνες.
  • Φυσικές αντιδράσεις, όπως πονοκεφάλους, πόνοι στο σώμα, προβλήματα στο στομάχι και δερματικά εξανθήματα.
  • Επιδείνωση χρόνιων προβλημάτων υγείας.
  • Αυξημένη χρήση αλκοόλ, καπνού ή ναρκωτικών.

Επικοινωνήστε με τον γιατρό σας ή με την γραμμή του Ιατρικού Συλλόγου Αττικής (με τη συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής): 2142142000

*Centers for Disease Control

The following two tabs change content below.
Αστική ζωή, ιστορία, πρόσωπα, τέχνη και πολιτισμός, αφορμές για επανατοποθετήσεις και καταβυθίσεις στην ανθρώπινη σκέψη. Οι αναρτήσεις του postmodern δημοσιοποιούνται σε περιβάλλον Creative Commons 4, που απαγορεύει την εμπορική τους χρήση, αλλά επιτρέπει την ακέραιη αναπαραγωγή τους με αναφορές στον συντάκτη και την ιστοσελίδα.

Comments

comments

Related Posts

Recent Posts