KEEP CALM: Μία καμπάνια με… 70 χρόνια καθυστέρηση !

keep - calm-1

“Keep Calm and Carry On” ήταν το σύνθημα της αφίσας για τη δημόσια ασφάλεια στη Βρετανία κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η αφίσα είχε χαθεί στη σκόνη του χρόνου μέχρι που ένα βρετανικό βιβλιοπωλείο το 2000 την ανατύπωσε και σε λίγα χρόνια έγινε παγκόσμια μόδα με απίθανες παραλλαγές.

fa6

Την αφίσα «Κρατήστε την Ηρεμία σας και Συνεχίστε» εμπνεύστηκε το 1939 το Υπουργείο Πληροφοριών της Αγγλίας μαζί με άλλες δύο, που έλεγαν «Η Ελευθερία βρίσκεται σε κίνδυνο. Υπερασπιστείτε την με όλες σας τις δυνάμεις» και «το Θάρρος σας, το Κέφι σας, η Αποφασιστικότητά σας, θα μας φέρει τη Νίκη». Οι αφίσες προορίζονταν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση του ηθικού σε περίπτωση επίθεσης μεγάλης κλίμακας ή ακόμα και κατοχής από τους Ναζί, κάτι που για κάποιο διάστημα, φαινόταν πολύ πιθανό. Αν και είχαν τυπωθεί περισσότερες από ένα εκατομμύριο τέτοιες αφίσες, δεν αναρτήθηκαν ποτέ, αφού για καλή τύχη των Άγγλων (και της ανθρωπότητας), οι Ναζί δεν πάτησαν ποτέ το πόδι τους στην Αγγλία. Μετά το τέλος του πολέμου, οι αφίσες κρατήθηκαν για λίγα χρόνια σε αποθήκες και τελικά καταστράφηκαν, σχεδόν στο σύνολό τους.

keep - calm-2

Ένας «θησαυρός» ανάμεσα σε παλαιά βιβλία

Το 2000, ο Stuart Manley και η σύζυγός του Maria βρήκαν την αφίσα διπλωμένη στο κάτω μέρος ενός κουτιού παλαιών βιβλίων που είχαν αγοράσει από δημοπρασία για το βιβλιοπωλείο τους. Μη γνωρίζοντας την προέλευσή της, το ζευγάρι την βρήκε πρωτότυπη και την κρέμασε στο μαγαζί του. Από την επόμενη κιόλας, οι πελάτες άρχισαν να ζητούν αντίγραφα. Σε λίγα χρόνια το ζεύγος Manley είχε πουλήσει πάνω από 40.000 αντίτυπα ! Το 2012, το Αυτοκρατορικό Πολεμικό Μουσείο της Αγγλίας παρουσίασε επίσημα τα δικά του πρωτότυπα των αφισών.

keep panic

Smash hit στο διαδίκτυο

Η ιστοσελίδα KeepCalmAndCarryOn καταχωρήθηκε το Φεβρουάριο του 2007. Πουλούσε μία μεγάλη ποικιλία εμπορευμάτων με το σύνθημα, από μπλουζάκια και τσάντες μέχρι ξαπλώστρες και σοκολάτες. Ένα χρόνο μετά, η ανταγωνιστική ιστοσελίδα Threadless, λάνσαρε κοροϊδευτική αντι-καμπάνια, χρησιμοποιώντας ένα στέμμα ανάποδα και το σύνθημα «Now Panic and Freak Out”.

Σύνθημα με διάρκεια

Το 2009 η καμπάνια “Keep Calm” γνώρισε ακόμα μεγαλύτερη απήχηση, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και έγινε τραγούδι από τους Stereophonics, ενώ σήμερα υπάρχουν πια εξειδικευμένοι ιστοτόποι, που μετατρέπουν οποιοδήποτε σύνθημα σε «Keep Calm», δημιουργώντας αναρίθμητες παραλλαγές.

keep - calm-3

 

The following two tabs change content below.
Αστική ζωή, ιστορία, πρόσωπα, τέχνη και πολιτισμός, αφορμές για επανατοποθετήσεις και καταβυθίσεις στην ανθρώπινη σκέψη. Οι αναρτήσεις του postmodern δημοσιοποιούνται σε περιβάλλον Creative Commons 4, που απαγορεύει την εμπορική τους χρήση, αλλά επιτρέπει την ακέραιη αναπαραγωγή τους με αναφορές στον συντάκτη και την ιστοσελίδα.

Comments

comments

Related Posts

Recent Posts