Κυβερνοασφάλεια και νέες προκλήσεις στην ψηφιακή καθημερινότητα της σύγχρονης εποχής

της Αγγελικής Καρδαρά.

Η κυβερνοασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο της σύγχρονης εποχής αναδεικνύεται σε μείζον ζήτημα της επικαιρότητας. Με τον Υποστράτηγο ε.α. ΕΛ.ΑΣ. κ. Γεώργιο Παπαπροδρόμου, συζητήσαμε, στο πλαίσιο της συνέντευξης που μου παραχώρησε για το postmodern.gr και τη στήλη «Έγκλημα και Media», το πολύ σοβαρό αυτό θέμα, επικεντρώνοντας το ερευνητικό ενδιαφέρον μας στις νέες σημαντικές προκλήσεις με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι στον Κυβερνοχώρο στην εποχή της ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνολογίας και της κυριαρχίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς επίσης στις απειλές και τις νέες μορφές που αυτές λαμβάνουν.

Ο κ. Παπαπροδρόμου ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο της εκπαίδευσης των πολιτών και ταυτόχρονα την πιο ουσιαστική και αποτελεσματική αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων.

«Τεχνολογία που δεν υπηρετεί τον άνθρωπο, άρα δεν υπηρετεί και τα δύο συνθετικά της λέξης δηλ. την Τέχνη και το Λόγο, δεν την έχει ανάγκη η ανθρωπότητα. Είναι θέμα δημοκρατίας, είναι θέμα ουσίας», υπογράμμισε ο κ.Παπαπροδρόμου και επεσήμανε ότι κάθε χρήστης του διαδικτύου πρέπει να αναθεωρήσει την ψηφιακή του καθημερινότητα, να την δει ξανά μέσα από την οπτική της κυβερνοασφάλειας και των προκλήσεων που απορρέουν από τα καταγεγραμμένα προβλήματα.

Ο Υποστράτηγος ε.α. ΕΛ.ΑΣ. Γεώργιος Παπαπροδρόμου γεννήθηκε  στα Γιαννιτσά Πέλλας το 1965. Κατετάγη στο σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας στις 16/2/1984. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1991). Εισήχθη, ως πτυχιούχος Νομικής Σχολής, στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας (1991) από την οποία αποφοίτησε το έτος 1993.

Κατόπιν διετούς εκπαιδεύσεως στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών (1999-2001) απέκτησε την ειδικότητα του Δικαστικού Γραφολόγου (2002), τυγχάνοντας και ιδρυτής του Εργαστηρίου Δικαστικής Γραφολογίας στη Βόρεια Ελλάδα (ΥΕΕΒΕ) (2002).

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Επιτελών Στελεχών της Σχολής Μετεκπαίδευσης & Επιμόρφωσης (2005),  της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου[1] (2015) καθώς και της Σχολής Εθνικής Άμυνας[2] (2017).

Υπηρέτησε σε Υπηρεσίες των Διευθύνσεων Ασφάλειας, Αλλοδαπών και Αστυνομίας  της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πέλλας, της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης καθώς και στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας (συμπεριλαμβανομένης και της Υποδιεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος/Τμήμα Εργαστηρίων).

Τοποθετήθηκε στη νέο-ιδρυθείσα Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος ως Διευθυντής (24-8-2015).

 Από τον μήνα Μάιο του έτους 2016 μέχρι και το Νοέμβριο του έτους 2018 υπηρέτησε στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, ως Διευθυντής. Τον μήνα Ιανουάριο του έτους 2018 προήχθη στο βαθμό του Ταξιάρχου, και στις 19-02-2019 προήχθη, εν όψει αποστρατείας, στο βαθμό του Υποστρατήγου ε.α..

Έχει συμμετάσχει σε σειρά συναντήσεων, συνεδρίων και ημερίδων της EUROPOL (European Cybercrime Centre -ΕC3- ), ως ομιλητής στο 5th Conference on Cybercrime Interpol-Europol στις 27-28/9/2017 στη Χάγη, ως ομιλητής στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (European Parliament), στο 3rd Plenary Meeting European Judicial Cybercrime Network της Eurojust, ως μέλος στην επιτροπή GENVAL για την αξιολόγηση της χώρας μας στην ΕΕ για θέματα αντιμετώπισης Εγκλημάτων του Κυβερνοχώρου, σε αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή Ελληνικού Κοινοβουλίου, σε ακαδημαϊκά-πανεπιστημιακά ιδρύματα, σε διεθνή συνέδρια παγκόσμιας εμβέλειας (ICANN, EUCPN, EHFCN, RAN, ΕΕ-ΙSAC, EESIC 2017, INFOCOM ,SECURITY PROJECT, UINFC2, EXPOSEC, ΕΛΙΑΜΕΠ, ELSA[3], στο 9th International Conference of Electronic Communication & Postal Services in the Digital Single Market,), έχοντας λάβει μέρος στην Εθνική Διακλαδική Άσκηση Κυβερνοάμυνας “ΠΑΝΟΠΤΗΣ”, υπό το συντονισμό του ΓΕΕΘΑ.

Ήταν τακτικό μέλος στο European Cybercrime Task Force (EUCTF).

 Επίσης  συμμετείχε ως ομιλητής στην 1η Διημερίδα Στρατηγικής Κυβερνοάμυνας Ενόπλων Δυνάμεων, στο 4th Risk & Business Continuity, στην 3η Ημερίδα της Ελληνικής Ένωσης Εγκληματολογικών Επιστημών, στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning, στο Κέντρο Μελετών Ασφάλειας, στο συνέδριο Ασφαλούς Διαδικτύου από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, στο 5ο Συνέδριο για τη Διαχείριση Κρίσεων στο Τομέα Υγείας, στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο E.E.N.E. e-Θέμις, στην 83η ΔΕΘ Cyber Security & Data Protection του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, σε ενημερωτική ημερίδα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την Αντιμετώπιση του Παρεμπορίου στον Κυβερνοχώρο[4], στους AHEPA Hellas District 25 για την Οικονομική Διάσταση του Κυβερνοεγκλήματος[5].

 Επιπρόσθετα, έχει μιλήσει σε πολλά σχολεία όλων των βαθμίδων[6] σε όλη τη χώρα, σε κοινωνικούς και φορείς συλλογικούς σχετικά με την αντιμετώπιση των κινδύνων και των προκλήσεων στον Κυβερνοχώρο.

Έχει εκπαιδευτεί, μεταξύ άλλων, στην Οργάνωση και Διοίκηση και στις Νέες Τεχνολογίες Πληροφορικής κι Επικοινωνιών (ΤΠΕ), σε θέματα Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κρυπτοχρήματος, Πολιτικής Προστασίας, Ριζοσπαστικοποίησης και σε θέματα ΟΚΑΝΑ.

Έχει διδάξει μαθήματα (σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα όπως Εγκληματολογία, Ανακριτική, Επιστημονική Αστυνομία, θέματα Δικαστικής Γραφολογίας, θέματα Κυβερνο-εγκλήματος, Κυβερνοασφάλειας, ναρκωτικών κ.λπ.) σε Δημόσιο ΙΕΚ και σε διάφορες σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας (Σχολή Εθνικής Ασφαλείας, Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης, Σχολή Αστυφυλάκων) αλλά και ως ομιλητής σε σχολές Ενόπλων Δυνάμεων (Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών, Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ικάρων, Ανωτάτη Διακλαδική Σχολή Πολέμου, Σχολή Εθνικής Άμυνας και Πυροσβεστική Ακαδημία), στην Διπλωματική Ακαδημία του Υπουργείου Εξωτερικών, στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, σε ενημέρωση Δικαστικών Λειτουργών και Αρχών Επιβολής του Νόμου, για θέματα κρυπτοχρήματος (Bitcoin), μέσω της Γενικής Αρχής Διαφάνειας[7] και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού HAU[8].

Γνωρίζει Αγγλικά και Γερμανικά.

Είναι έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών.

Υποστράτηγος ε.α. ΕΛ.ΑΣ. Γεώργιος Παπαπροδρόμου.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

  • Κύριε Παπαπροδρόμου, ποιες είναι οι προκλήσεις με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι στον Κυβερνοχώρο στη σύγχρονη εποχή;

Κυρία Καρδάρα, κατ’ αρχάς θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται από την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών είναι δυναμικό, δηλαδή διαρκώς μεταβαλλόμενο, γεγονός το οποίο από μόνο του αποτελεί την κύρια πρόκληση. Στις επιμέρους προκλήσεις θεωρώ κυρίαρχο το θέμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, την αυξητική πορεία του κυβερνο-εγκλήματος (απάτες, σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων), καθώς και τα θέματα κυβερνοασφάλειας με κυρίαρχη προτεραιότητα την προστασία των κρίσιμων υποδομών. Πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας το γεγονός ότι ο Κυβερνοχώρος διαμορφώνεται από δύο πυλώνες, ο ένας εκ τον οποίων είναι όπως αναλύσαμε παραπάνω ο τεχνολογικός, ενώ ο δεύτερος πυλώνας σχετίζεται με τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού, κανονιστικού πλαισίου και ο οποίος, σε αντίθεση με τον πρώτο, δεν μπορεί να παρακολουθήσει με την ίδια ταχύτητα τις τεχνολογικές εξελίξεις, με αποτέλεσμα να τίθενται ζητήματα απουσίας ή εναρμόνισης κανονιστικών πλαισίων. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η σταδιακή υιοθέτηση της Συνθήκης για το Κυβερνοέγκλημα (Συνθήκη Βουδαπέστης).[9]

  • Όπως έχετε δηλώσει, σύμφωνα με ετήσιες εκθέσεις Διεθνών Οργανισμών, κάθε χρόνο στην ατζέντα προκύπτουν στον Κυβερνοχώρο νέες και περισσότερες απειλές. Για παράδειγμα άλλη ήταν η εικόνα των απειλών για το 2018, άλλη για το 2019. Μπορείτε να μας μιλήσετε για τις νέες απειλές, ποια μορφή λαμβάνουν και τι ειδικότερα πρέπει να προσέξουμε;

Λογικό είναι ένα τέτοιο θέμα να αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος σε παγκόσμιο επίπεδο και στη διεθνή πραγματικότητα, με αποτέλεσμα Οργανισμοί και διεθνείς οντότητες (όπως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών, Οργανισμός Ανάπτυξης και Συνεργασίας, Παγκόσμια Τράπεζα, NATO, ENISA, κα) να ασχολούνται με λεπτομέρεια και το αποτέλεσμα αυτό να αποτυπώνεται σε σχετικές εκθέσεις.

Συγκεκριμένα το τοπίο των απειλών στον Κυβερνοχώρο για το έτος 2018[10] περιλαμβάνει το κακόβουλο λογισμικό (malware), τις κυβερνο-επιθέσεις (cyberattacks), την υποκλοπή προσωπικών δεδομένων (phishing), το λυτρισμικό[11] (ransomware), τις διαρροές δεδομένων. Αντίστοιχα για το έτος 2017[12] έχουμε την ίδια περίπου εικόνα. Για το 2019 τα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

  • Έχετε τονίσει ότι το «το τρίπτυχο της επιτυχίας περνάει μέσα από μία ειλικρινή και ουσιαστική συνεργασία Δημόσιου, Ιδιωτικού Τομέα και Ακαδημαϊκής Κοινότητας (Σχολεία, Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα, Εκπαιδευτικές Δομές)». Πώς στην πράξη μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η συνεργασία; Ποιες είναι οι σκέψεις και προτάσεις σας; 

Αυτή την ανάγκη συνεργασίας υποδεικνύει η διεθνής καλή πρακτική κι όπου αυτή απουσιάζει δημιουργούνται νέα προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα. Μία συνεργασία για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να είναι προϊόν ειλικρινών και προσδιορισμένων, μέσα σε ένα πλαίσιο, σχέσεων, διαδικασιών και ενεργειών. Για παράδειγμα η υλοποίηση ενός μνημονίου συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων, ύστερα από σχετικές διαβουλεύσεις, μπορεί να επιφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα. Από την άλλη μεριά μπορεί να γίνει καλύτερη αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων, αυτό που ονομάζω humanware, με πολύ ευεργετικά για την κοινωνία αποτελέσματα. Επίσης, αξιοποίηση επιστημονικού δυναμικού (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, ερευνητών, παραγωγικών φορέων, κ.λπ.). Όλο αυτό θα πρέπει να τελεί σε συνάρτηση και κάτω από την ομπρέλα μίας ουσιαστικής στρατηγικής για τα θέματα του Κυβερνοχώρου (είτε αφορά την Κυβερνοασφάλεια, είτε την αποτυχία της Κυβερνοασφάλειας με τη μορφή του Κυβερνο-εγκλήματος).

  • Μπορείτε να μας προσδιορίσετε την έννοια του «Humanware» στην οποία δίνετε πολύ μεγάλη έμφαση σε σχέση με την ασφάλεια του Κυβερνοχώρου και να μας εξηγήσετε πώς μπορεί στην πράξη να υλοποιηθεί;

Humanware, για μένα, είναι κάθε ανθρώπινος πόρος, διαδικασία από την οποία δεν περισσεύει κανείς μας. Κι αυτό από μόνο του απαιτεί ειδική διαχείριση, μέσα από τις δομές που διαθέτει η κάθε κοινωνία και κρατική οντότητα. Συγκεκριμένα, απαιτείται να υπάρχει μία ουσιώδης προσπάθεια χαρτογράφησης των δυνατοτήτων ενός τόπου.

  • Ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέξει ο χρήστης του διαδικτύου, σε καθημερινό επίπεδο; 

Να αναθεωρήσει την ψηφιακή του καθημερινότητα, να την δει ξανά μέσα από την οπτική της κυβερνοασφάλειας και των προκλήσεων που απορρέουν από τα καταγεγραμμένα προβλήματα. Είτε αφορά τα προσωπικά του δεδομένα, είτε τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είτε την εργασιακή και επαγγελματική του πραγματικότητα, μέσα από τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων και διαφόρων εφαρμογών.

Υποστράτηγος ε.α. ΕΛ.ΑΣ. κ. Γεώργιος Παπαπροδρόμου.
  • Ένα μείζον ζήτημα που πρέπει να μας απασχολήσει είναι η πρώιμη είσοδος των ανηλίκων στον διαδικτυακό κόσμο, σε αρκετές περιπτώσεις χωρίς να έχει προηγηθεί η κατάλληλη εκπαίδευση για την «έξυπνη χρήση του διαδικτύου». Ποιοι είναι οι κίνδυνοι ή/και οι παγίδες που πρέπει οι ανήλικοι χρήστες να προσέξουν;

Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι τα παιδιά μας κατ’ αρχάς έχουν γεννηθεί με το πληκτρολόγιο στα χέρια τους, εννοώντας το νέο ψηφιακό περιβάλλον. Από την άλλη η διαδικασία προσαρμογής στο νέο περιβάλλον ξεκινά από το πρώτο σχολείο που είναι το σπίτι και συνεχίζεται στο δεύτερο τους σπίτι που είναι το σχολείο.

Όσοι εμπλεκόμαστε σε μια τέτοια διαδικασία (είτε ως γονείς είτε ως δάσκαλοι) θα πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να κατανοήσουν το νέο περιβάλλον, ότι δεν είναι μόνο ταχύτητα και ευκολία, αλλά είναι και υπερ-πληροφόρηση (over-loading), η οποία χρειάζεται κριτική σκέψη και προσέγγιση. Επομένως, προκύπτει η ανάγκη ύπαρξης μίας κουλτούρας ανθρώπινης προσέγγισης, με σεβασμό στον διπλανό μας, στην άποψη του, μια ανάγκη δημιουργίας θετικής στάσης και εμπιστοσύνης στην τεχνολογία.

Τεχνολογία που δεν υπηρετεί τον άνθρωπο, άρα δεν υπηρετεί και τα δύο συνθετικά της λέξης δηλ. την Τέχνη και το Λόγο, δεν την έχει ανάγκη η ανθρωπότητα. Είναι θέμα δημοκρατίας, είναι θέμα ουσίας.

  • Εστιάζοντας ακόμα περισσότερο στους ανήλικους χρήστες του Διαδικτύου, ποιος  οφείλει να είναι ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας; Κατά την άποψή σας υπάρχουν ορισμένα βήματα που δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα από την εκπαιδευτική κοινότητα και το οικογενειακό περιβάλλον και θα μπορούσαν να γίνουν, με στόχο μας την πρόληψη του ανήλικου; 

Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας είναι μεν διακριτός, αλλά ταυτόχρονα αλληλο-συμπληρωματικός. Αυτό σημαίνει συνεργασία και κατανόηση του «πρώτου σχολείου» και του «δεύτερου σπιτιού», δηλαδή οικογένειας-σχολείου. Στην κατεύθυνση αυτή πολλά μπορούν να γίνουν ακόμη, όπως η αξιοποίηση των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πρώτα και των γονέων στη συνέχεια, η ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών και φορέων (Δήμοι, Περιφέρειες, Επιμελητήρια, επιστημονικές δομές Ακαδημιών κ.λπ.), η ενίσχυση κοινωνικών δομών και υποδομών.

  • Θα μας καταθέσετε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς σας για το μέλλον του Κυβερνοχώρου στην Ελλάδα;

Η Χώρα μας, παρόλο που έχει κάνει κάποια σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια, έχει πολύ δρόμο μπροστά της να διανύσει. Θα πρέπει να επιταχύνει τα βήματά της προς τη ψηφιακή σύγκλιση και να μην αρκεστεί σε κάποιες επιφανειακές και επικοινωνιακές προσεγγίσεις. Να δούμε την ΕΕ σαν μία πρώτη πρόκληση και ταυτόχρονα την υπόλοιπη παγκόσμια πραγματικότητα. Αυτά απαιτούν δουλειά και λιγότερα λόγια. Περισσότερη αξιοκρατία, διαφάνεια και δικαιοσύνη.

  • Ολοκληρώνοντας την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξή μας, θα θέλατε να μας μιλήσετε για επόμενες ερευνητικές σας δράσεις σχετικά με την ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο; 

Θα έλεγα ότι πλέον διάγω μία από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής μου, έχοντας άφθονο και ποιοτικό χρόνο, γεγονός που μου επιτρέπει να διαβάζω και να μελετώ τα ειδικότερα θέματα των ενδιαφερόντων μου και ταυτόχρονα να κοινωνώ και να επικοινωνώ τις σκέψεις και τις ιδέες μου με την κοινωνία, μέσα από έναν διαρκή και γόνιμο διάλογο. Χρέος μας να είμαστε γέφυρες στις νέες γενιές, τις οποίες καλό είναι να στηρίζουμε με τον τρόπο μας

  • Κύριε Παπαπροδρόμου, σας ευχαριστώ θερμά για την πολύτιμη συμβολή σας σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. 

Κι εγώ κυρία Καρδάρα, καλή επιτυχία στο έργο σας.

Ραδιοφωνική συνέντευξη του κ. Παπαπροδρόμου για την ασφάλεια στον διαδικτυακό χώρο, με έμφαση στην προστασία των προσωπικών μας δεδομένων στον Flash 99.4


[1] http://www.geetha.mil.gr/media/adispo/index.html

[2] https://setha.army.gr/

[3] European Law Students Association

[4] https://bit.ly/2m0k1et

[5] https://bit.ly/2OslAOd

[6] Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Πανεπιστημιακές ΣΧολές

[7] Πρώην Γενικής Γραμματείας κατά της Διαφθοράς

[8] https://haus.fi/en/introduction/

[9] Βλ. σχετικά https://www.coe.int/en/web/conventions/full-list/-/conventions/treaty/185/signatures?p_auth=nSdjKU3b&fbclid=IwAR0xLOV6kVTFjtVooJ3hMqPtP5RI8kj1QwKnn8MRf_Q148YHnFswgRYkXAA

[10] https://www.enisa.europa.eu/publications/enisa-threat-landscape-report-2018

[11]Σημείωση: πρόκειται για λογισμικό που κρυπτογραφεί ή περιορίζει την πρόσβαση στα αρχεία ενός υπολογιστή, αποσκοπώντας στην καταβολή λύτρων (συνήθως σε μορφή μπιτκόιν) για την απελευθέρωση από την κατάσταση αυτή.

[12] https://www.enisa.europa.eu/publications/enisa-threat-landscape-report-2018

Φωτογραφία ανάρτησης: Lu Arembepe@flickr.com.

The following two tabs change content below.
Η Αγγελική Καρδαρά είναι Εισηγήτρια-Συγγραφέας και Εκπαιδεύτρια στο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (E-Learning) του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Διδάκτωρ του Τμήματος Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Φιλόλογος (με εξειδίκευση στη μεσαιωνική και νεοελληνική φιλολογία) και Τακτική Επιστημονική Συνεργάτιδα Κέντρου Μελέτης του Εγκλήματος (ΚΕ.Μ.Ε.). Το θέμα της διδακτορικής διατριβής της, με Επιβλέποντα τον Καθηγητή Γιάννη Πανούση, αφορά τον ιδιαίτερο γλωσσικό κώδικα επικοινωνίας του έγκλειστου πληθυσμού. Από τον Φεβρουάριο του 2020 ανέλαβε και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Crime & Media Lab του Κέντρου Μελέτης του Εγκλήματος που αποτελεί Ομάδα Εργασίας για το Έγκλημα και την Απεικόνισή του στα ΜΜΕ. Έχει επάρκεια και άδεια διδασκαλίας τριών ξένων γλωσσών (αγγλικών, γαλλικών, ισπανικών). Εργάζεται στον συναρπαστικό χώρο της εκπαίδευσης, δίνει διαλέξεις και οργανώνει μαθήματα σεμιναριακού τύπου στο αντικείμενο εξειδίκευσής της «Έγκλημα & Media». Επίσης, είναι Επιστημονικά Υπεύθυνη ερευνών εγκληματολογικού, κοινωνικού και μιντιακού ενδιαφέροντος, αρθρογραφεί και συγγράφει. Έχει συγγράψει τα βιβλία: Τρομοκρατία και ΜΜΕ (εκδόσεις Αντ. Ν. Σάκκουλα), Όταν η ψυχή μιλάει (εκδόσεις Υδρόγειος), Φυλακή και Γλώσσα (εκδόσεις Αντ. Ν. Σάκκουλα), Εγχειρίδιο Εγκληματολογίας για τον Αστυνομικό και Δικαστικό Συντάκτη (εκδόσεις Παπαζήση), Σκιαγράφηση του ψυχολογικού προφίλ των εγκληματιών που απασχόλησαν τα ελληνικά ΜΜΕ (1993-2018): Criminal Profiling and Media (εκδόσεις Παπαζήση). Οι «Νέοι Παγιδευμένοι στα Παιχνίδια της Βίας: Εγκλήματα με Δράστες και Θύματα Νέους» είναι το έκτο βιβλίο της και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαζήση.

Comments

comments

Related Posts

    Comments are closed.

    Recent Posts